A keresőoptimalizálás lényege, hogy olyan dolgot mutass meg a honlapodon, ami érdekelheti az internetezőket. Ehhez célszerű megfogadni azt a tanácsot, hogy egy oldal egy témát öleljen át. Igen, talán úgy érzed, hogy egyszerűbb megosztani egyből a céged alapítását, történetét, ezzel kapcsolatos álmaidat, a céged elért sikereit,10 legnagyobb büszkeségét, de ahogy ezt elolvasva te is érzed, hogy ez sok, úgy az olvasó is így fogja érezni!
Amikor a keresőben kutakodunk, akkor az az egy kifejezett dolog foglalkoztat minket. Nem érdekel más, csak a lényeg, amire kerestünk. Nagyon felgyorsult a világ, ami körülvesz minket, azonnal szükségünk van a megfelelő válaszra, és ha a keresett oldal esetleg felkelti az érdeklődésünket, a mi döntésünk, hogy tovább böngészünk-e rajta, vagy sem. Ezért érdemes felosztanod az oldalad különböző témákra, amik legyenek láthatóan elkülönítve egymástól, egy aloldal egy tematikára épüljön.
A leírás terjedelme
Hát ez egy nagyon nem egyszerű kérdés! (Tudom,tudom! Háttal nem kezdünk mondatot!) Ha nyúlfarknyi akkor biztosan nem lesz benne annyi tudnivaló, amire szükségünk van, ha pedig túlságosan terjedelmes, akkor meg elveszünk a részletekben, jócskán ránk fog ömleni a sok információ, ráadásul senki nem fogja részletesen végigolvasni. Ezért kell a keresőoptimalizálás.
Az, hogy milyen terjedelemmel írsz, függjön a te stílusodtól, az olvasó közönségedtől, de még a kérdéskörtől is! Egy tény azért túlnyomó részben elfogadhatunk! A felhasználók számára egy rövidebb, pár sorból álló leírás kevésbé előnyös, mint ha terjedelmesebben mutatjuk be a keresett témakört.
A SEO szakemberei egyöntetűen elfogadták az úgynevezett hüvelykujj szabályt, melynek lényege, hogy egy weboldalnak minimum 300 szavasnak kell lennie ahhoz, hogy optimális helyet foglalhasson el a böngészőnkben.
A leírás elrendezése: HTML Heading
Ez a kulcs a terjedelmes irományokra, sőt megmutatom számos egyéb előnyét is. A html heading az írást pontokba, szakaszokra osztja, címsoronként megjelölve. Ezeket a címsorokat finomítja a keresőoptimalizálás. Ez közérthető nyelven azt fejezi ki, hogy az irományomat megcímzem egy főcímmel, aztán akár tagolhatom még alcímekkel is, ezzel további fejezetekre osztva. Minden egyes bekezdésnek, ami egy részhez tartozik, adhatok egy-egy rá jellemző címet, és ezzel a sémával összeáll a teljes anyagunk.
Az értelmezést is nagyon megkönnyíti – csak rápillantunk a szövegre, és világossá válik számunkra, hogy melyik bekezdés mit tartalmaz. Ez a felhasználóknak is egyszerűbb így, ugyanis sokkal egyszerűbben beazonosítják, hogy mit tartalmaz az adott oldal. Figyeld meg akár ezt az oldalt, és láthatod, hogy a szöveget milyen nagyságú betűkkel írtam és számokkal fejezetenként felosztottam. De ez csak egy kis része, hogy milyen méretűek a betűk. Nagy fontosságú, hogy ez ne csak a betűméret és betűvastagság állítását érintse, hanem ténylegesen html h címkéket alkalmazz. Ráadásul a legjobb úgy, ha ezek egy következetes konstrukciót mutatnak be. H1 a cím (és csak a cím), h2 a nagyobb bekezdések, h3 a kisebb szemelvények stb.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: